Інноваційні технології та методики дошкілля

Спадщина В.Сухомлинського

Основоположною у науково-теоретичних працях і практичному досвіді В.Сухомлинського є його філософсько-педагогічна система ідей та поглядів на дитину як на найвищу цінність. Педагогіка В.Сухомлинського - це педагогіка серця, дитиноцентризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення навчально-виховного процесу до природи конкретної дитини. Педагог створив таку психолого-педагогічну систему, в якій усе зосереджено навколо дитини-людини, це педагогіка, побудована на утвердженні тієї філософської істини, що освіта, виховання й розвиток людини мають передбачати, передусім, утвердження гармонії розуму й серця. Уроки мислення сприяють розумовому, мовленнєвому, духовному розвитку дошкільнят і вихованню в них ціннісного ставлення до природи. Діти вчаться розуміти й любити її, починають дивитися на неї іншими очима, стають активними її захисниками. Розроблені педагогом основні норми моральної вихованості для дітей ґрунтуються на творчому використанні багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей і є складовою частиною його цілісної педагогічної системи.

Cухомлинський В.О. – педагогічна спадщина - UA.TextReferat.com

Сухомлинський Василь Олександрович — Вікіпедія

Спадщина Софії Русової ("Український дитячий садок”)

Вченою обґрунтовано умови гармонійного виховання у ДНЗ: виховання повинно бути індивідуальним, пристосованим до природи дитини, національним, відповідати соціально-культурним вимогам часу, вільним, незалежним від тих чи інших урядових вимог, вибудовуватись на ґрунті громадської організації. Принципами побудови українського ДНЗ повинні бути гуманізм, демократизм, науковість, національний дух. Їх реалізація забезпечуватиме етнізацію особистості, входження дитини у духовний світ і традиційне життя українського народу, плекання національної та загальнолюдської культури.

Засоби етнопедагогіки в педагогічній спадщині С. Ф. Русової...

Педагогічні ідеї С . Ф . Русової щодо виховання



Педагогіка М. Монтессорі ("Будинок вільної дитини”)

Створення предметно-просторового середовища, у якому дитина зможе найповніше реалізувати свої природні здібності та задатки. Діяльність дитини повинна бути вільною та самостійною. Педагог використовує у роботі самонавчальні засоби – матеріали, з якими вихованець працює, наслідуючи педагога, діючи за зразком, а потім самостійно приступає до їхнього виконання. Індивідуалізація розвитку дошкільників реалізується через взаємодію з матеріалами, з урахуванням права вибору дітей, природних потреб та вікових особливостей.

1Зміст педагогічної технології «Будинок вільної дитини»

6Педагогика Монтессори — Википедия

Вальдорфська педагогіка ("Вальдорфський дитячий садок”)
Автор – Штайнер Р.

Основою технології є принципи індивідуального підходу, свободи у вихованні, питання режиму дня й ритму року. Вальдорфська школа функціонує на засадах самоуправління, що характеризується відсутністю вертикальної структури влади, підпорядкування. Основним завданням ДНЗ є догляд за органами чуття дитини. Цьому сприяє обладнання й організація роботи дошкільного навчального закладу, який функціонує як велика сім'я. Ігри й заняття постійно чергуються, створюючи сприятливі для дитини ритми самостійних та організованих занять. Дитина вчиться відкривати існування власного внутрішнього світу, центром якого є сім'я – батьки й дитина.

  1. Зміст вальдорфської педагогіки
  2. 6Чого навчають і чого не навчають у вальдорфському дитячому садку

Педагогіка Амонашвілі

Система виховання та навчання за Ш.Амонашвілі – це "педагогіка цілісного життя дітей та дорослих", яка будується на началах гуманності й віри в дитину, вихованні творчістю і співпрацею педагогів із дітьми, де в якості педагогів розуміються також батьки. Гуманна педагогіка є педагогікою дисципліни, любов до дитини не може шкодити їй. За Амонашвілі, дітям необхідно пропонувати такі справи, за які вони можуть братися не колись, а зараз же, і перші кроки мають приводити їх до перших успіхів, а не невдач. На думку педагога-новатора, головне у навчанні – це заохочувати дітей до власного пошуку, власного шляху пізнання світу, необхідно вчити їх самостійності, готувати до дорослого життя. В цьому і полягає роль і обов’язок вчителя та вихователя. Моральною основою дитячої кооперації в системі Ш.Амонашвілі є здатність радіти успіхам інших, готовність прийти на допомогу, причому не тільки в межах свого колективу: старші діти допомагають молодшим, беруть над ними шефство. Цікавими методичними новаціями у цій концепції є:

-скасування оцінок за навчання у балах;

- недопустимість порівняння дітей між собою („він у нас найрозумніший, беріть із нього приклад”);

- навчання одразу на кількох доступних дітям рівнях, наприклад, читання можливе від знайомства з буквами для одних до біглого читання для інших;

- співучасть дітей у побудові занять, у складанні завдань, утворенні власного підручника, в плануванні відповідей.

Амонашвілі Шалва Олександрович - Педагогічні персоналії...

Технологія фізичного виховання дітей М.Єфименка

Проведення фізкультурних занять у формі ігрових дійств. Форма фізичної активності дітей – горизонтальний пластичний балет ("пластик-шоу”), що поєднує музичність, хореографічність, естетичність дійства. Його скорочені програми використовують як фізкультурні хвилинки, паузи, а також як розваги і свята. Ігрова взаємодія з дітьми реалізується в рамках ігрової теми як великої тематичної гри (макрогри), що триває протягом одного чи кількох занять. Спільна мета та сюжетна лінія містить кілька міні-ігор, ігор-вправ.

Система освіти "Довкілля”
Автор – Ільченко В.

Система освіти "Довкілля” формує цілісну свідомість людини, яка здатна брати відповідальність за своє майбутнє та майбутнє рідної землі, народу, виховує ціннісне ставлення дитини до себе, до світу, що ґрунтується на почутті любові до навколишньої дійсності, "совісті” – намаганні почути звуки кожної живої істоти, зрозуміти її, щоб жити у злагоді із собою, природою. Програма "Довкілля” як дидактична система викладання предметів природничого циклу альтернативна до традиційного підходу.


Діагностична методика Т.О. Піроженко "Мовленнєве зростання дошкільника”

Пропоновані параметри мовленнєвого становлення дошкільника представлені з позицій комунікативного підходу до розвитку засобів мовлення. Принциповою позицією цього підходу є твердження про те, що міжособистісна взаємодія – основа взаєморозуміння. Неможливо зрозуміти іншу людину поза особистісних контактів з нею. Мета і результат мовної взаємодії – розуміння – відбувається лише за умови, коли реалізуються міжособистісні відносини між людьми. Комунікативний підхід до діагностики розвитку мовлення розглядає дитину як активного й ініціативного учасника соціальної взаємодії, в якій дошкільник має не лише засвоїти суспільний досвід (мову), але й щоразу самостійно застосовувати засвоєне, робити свій власний вибір адекватних до ситуації засобів спілкування, нарешті, створювати свої власні засоби для реалізації мети взаємодії. Через те, в комплексному підході такою важливою є саме діагностика (і своєчасне формування!) потреб, мотивів спілкування, інтересів, бажань, ціннісних орієнтацій, пов'язаних із людиною. Координати "людина” та "її ставлення до інших” є найважливішими для мовленнєвого становлення дошкільника. Отриманий під час діагностики матеріал дає змогу охарактеризувати форми взаємин між дитиною і дорослим, допомагає визначати комунікативну спрямованість і готовність дитини до комунікації.


Методика навчання дітей раннього віку Глена Домана

Суть технології. Глен Доман — американський лікар-нейрохірург, який займався розробкою системи реабілітації дітей з важкими порушеннями в роботі мозку. У цій програмі особлива увага приділена карткам з комбінаціями яскравих точок, зображеннями різних предметів, зі словами. Коли безнадійно хворі і відсталі діти почали не тільки наздоганяти, а й випереджати однолітків в інтелектуальному розвитку, з'явилася ідея використовувати цей метод у навчанні нормальних дітей. Глен Доман удосконалив свою програму, і вже понад півстоліття вона є однією з найпопулярніших в ранній педагогіці. Основний постулат методики: «Мозок росте тільки коли він працює». Тому з самого раннього віку дитячий мозок треба завантажити. Навчання за Доманом нагадує введення інформації в комп'ютер. З трьохмісячного віку дитині з певною частотою за кілька секунд демонструються картки з комбінацією картинка + слово або просто слово. З часом ці картки поділяються на тематичні серії. Такі заняття треба чергувати зі спеціальними фізичними вправами, адже розвиток мозку неможливий без належної рухової активності. Керуючись цими принципами, за твердженням автора, будь-яку дитину можна виховати генієм.

Технологія розвитку творчої особистості Г.Альтшуллера. Теорія розв'язання винахідницьких завдань

Особливості змісту технології Г. Альтшуллера - Онлайн бібліотека

Основне завдання – навчати дитину розв'язувати проблеми різного рівня складності з використанням винахідницьких завдань. Основна ідея технології полягає у тому, щоб переводити завдання з нижчого рівня складності на вищий. Для її успішної реалізації потрібно навчити дитину виявляти проблеми, з’ясовувати, чому легкі завдання розв'язуються просто, а важкі – складно. У роботі з дітьми дошкільного віку використовують колективні ігри, ігри-заняття, під час яких діти вчаться спостерігати навколишню дійсність, виявляти суперечливі властивості предметів, явищ, шукати відповіді на поставлені питання. Педагог орієнтується на вільний та самостійний вибір дитини – предмета, матеріалу, виду діяльності.

Методика використання схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям

Автор – Ткаченко Т.

За цією методикою для роботи використовується аркуш картону 45х30 см, поділений на шість квадратів (за кількістю характерних ознак предмета або об’єктів чи пір року, про які потрібно розповісти). Дітей навчають знаходити головні, суттєві ознаки предмета, відрізняти їх від другорядних. Навчаючи старших дошкільників складанню описових розповідей, використовують схеми-моделі. Діти вибудовують розповідь з дотриманням послідовності та параметрів, закладених у схемах: колір, форма, величина, матеріал, частини, дії. Використання схем при складанні описових розповідей допомагає дітям засвоїти порівняння предметів не в загальній формі – чим подібні, або чим відрізняються предмети, а диференціювати. порівнюючи предмети за формою, величиною, кольором тощо.

Методика використання схем-моделей у лексично-граматичній роботі.
Автор – Крутій К.

Розвиток у дітей словесно-логічного мислення, формування у них уміння користуватися основними логічними прийомами і операціями є одним із важливих завдань у процесі навчання старших дошкільників. Пропонується наступна схема ознайомлення дітей із предметами:

1) первинне ознайомлення з предметом і його назвою;

2) дослідження властивостей предметів: колір, відтінки, форма, розмір, звуки, шуми; співвідношення в просторі; вага; властивості поверхні; ритм; рух предмета; назва деталей предмета;

3) групування. Узагальнення і найпростіша класифікація предметів, формування родових і видових понять, наступна класифікація – диференціація родових понять;

4) розвиток елементів логічного мислення шляхом складання моделей, схем, коректурних таблиць разом із дітьми.

Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання
Автор – Шульга Л.

Діти зображають навколишнє тільки після емоційних зустрічей з ним у процесі спостереження, розгляду картин, слухання музики, читання, розповідання. Головне завдання організації зображувальної діяльності – виховання естетичних почуттів, а допоміжне – навчання технічним прийомам. Чим більше органів чуття беруть участь у сприйманні навколишнього, тим повнішими будуть уявлення, глибшим – пізнання.


Методика навчання дітей читанню М.Зайцева

Суть технології. Російський психолог Микола Олександрович Зайцев розробив унікальну методику навчання читанню і лічби на основі оригінальних кубиків. Кубики різних розмірів заповнюються відповідним матеріалом, у залежності від складу (дзвінкі - залізячками; глухі - деревинками; "золоті", голосні - мідними монетками). До того ж за визначеними буквами закріплені певні кольори, які допомагають на асоціативному рівні запам'ятати основні правила фонетичного розбору.

Навчання спирається на сприйняття (зір, слух, тактильні відчуття, інтуїцію), мислення активну практичну діяльність дитини, розвиває її пізнавальні здібності. "Кубики Зайцева" дозволяють навчити дитину плавному складовому читанню, минаючи етап складового уривчастого читання, значно скорочують час оволодіння читанням цілими словами, закладають основи грамотного письма. Навчальний пакет містить у собі: кубики, таблиці, аудіокасету і керівництво для батьків.

Посібники Зайцева призначені для організації розвиваючого простору для дітей дошкільного і шкільного віку, що дозволяє бажаючим педагогам творчо підходити до готових програм, змісту освіти, способам подачі інформації (методам і прийомам); вносити в роботу елементи дослідницької діяльності; кардинально скорочувати час оволодіння навичками рахунку, читання, грамотного письма.

Система Зайцева дає прекрасну можливість для професійного росту вчителів, колективної творчості педагогів і дітей, формування цілісної неспотвореної системи поглядів. І діти, і дорослі при цьому зберігають фізичне і щиросердечне здоров'я (а часто і відновлюють його), тобто ставиться заслін багатьом проблемам і майбутнім хворобам, які ми звикли вважати природними в процесі навчання, таким, як проблеми зору, хребта, купи стресів і комплексів («дидактоневрозу») і, як результат, соматичні захворювання.


Розвиваючі ігри Нікітіних

Методики раннього розвитку дітей, в першу чергу, базуються на відповідних дитячих іграх. За методикою Нікітіних вони повинні включати в себе спільну діяльність дитини і батьків. Вони мають великий потенціал, тому що їх можна підлаштувати під себе, під свій рівень розвитку, під свої інтереси. Кожна «Нікітінська» дитяча гра надає можливість подумати над тим, що до неї додати, як її поліпшити; така варіативність завдань заздалегідь продумана, адже вона спрямовує дитину до творчої роботи. В основному ці ігри мають форму головоломок, направлених на розпізнавання і добудови образів, інакше кажучи, на розвиток логічного і творчого мислення. Кожна гра по методиці Нікітіних є набором завдань, вирішення яких дитина шукає за допомогою кубиків (кубики Нікітіна), квадратів з картону, деталей з конструктора і т.д. Завдання, які ставляться перед дитиною, мають різну форму: у вигляді інструкції, креслення, моделі. Таким чином дитина знайомитися з різними способами передачі інформації. Завдання задаються за принципом від простого до складного і мають дуже широкий діапазон.

3.11. ВПРОВАДЖЕННЯ В ПРАКТИКУ РОБОТИ

ЗМІСТ РОБОТИ Термін проведення Відповідальний Виконання
1 Удосконалення роботи за чинною Програмою та методичних аспектів її реалізації. упродовж року вихователі
2 Впроваджувати в практику роботи з образотворчої діяльності елементи методики розвитку творчих здібностей дошкільників образотворчим мистецтвом Л.Шульги упродовж року Бандура А.С. Герасименко О.М.
3 Впроваджувати в практику роботи технологію піскотерапії (автори К.Юнг, М.Ловендфелд). упродовж року Ковальчук Ю.В Ляховченко Л.В.
4 Впроваджувати в практику роботи інноваційну технологію «Духовно-моральний розвиток за спадщиною В.Сухомлинського, С.Русової» упродовж року Валах Л.М. Мірошник О.М.
5 Впроваджувати в практику роботи методику Х.Кьюізенера (палички) як засіб пізнання логіки і математики в дошкільному віці. упродовж року Шило С.В.
6. Впроваджувати в практику роботи інноваційну технологію « Казкотерапія» упродовж року Кондратенко Ю.С.
7. Впроваджувати в практику роботи елементи інноваційної технології « Педагогіка М.Монтессорі» упродовж року Паляниця С.В. Жилкіна Л.Л.
8. Впровадження в практику роботи технологію розвитку творчої особистості Г.Альтшуллера. Теорія розв язання винахідницьких завдань. упродовж року вихователі старших груп
9. Використання інноваційних технологій в методичній роботі ДНЗ упродовж року Спаська Л.Г.
10. Використовувати в фізкультурно - оздоровчій роботі з дітьми елементи методики фізичного виховання Е.Вільчковського, та елементи театру фізичного розвитку М. Єфіменко. упродовж року фізкерівник
Кiлькiсть переглядiв: 5740

Коментарi

  • Robertret

    2018-02-23 20:21:39

    [url=https://www.moishlem.ru/]страхование для спортивной секции[/url] - гимнастика страховка, купить спортивную страховку для ребенка....

  • Josephdalia

    2018-02-16 19:52:20

    good website [url=https://mobporno.org/]http://mobporno.org/[/url] - mature porn tube, free porn tube, midget porn tube....

  • SamuelEcoxy

    2018-02-14 20:20:48

    долго искала и нашла где можно бесплатно качать и слушать песни http://musicrus24.ru/...

  • DonnyTurek

    2018-02-06 00:12:51

    [url=http://growboxbl.ru/market/gotovye_komplekty_ventilyacii1/komplekt_air_filter/komplekt_mini2/]готовый комплект бесшумной вентиляции с фильтром Мини[/url] - комплекты вентиляции с угольным фильтром для гроубокса, гроутента, стелс, теплицы, удобрения для роста растений....

  • JamesJek

    2018-01-04 19:36:47

    https://www.rusalochka.asia/forum/uslugi-detkam - тайланд экскурсии паттайя, экскурсии на паттайе....

  • Josephhon

    2018-01-02 22:37:10

    [url=https://primedrop.ru]Battlefield 3[/url] - PREY, DARK SOULS 3....

  • Shawnpoume

    2017-12-06 02:23:59

    [url=http://lashstudia.ru/obuchieniie]обучение наращиванию ресниц[/url] - студия наращивания ресниц москва, наращиване ресниц мытищи....

  • TaylorMYCLE

    2017-12-03 18:27:11

    [url=http://kupit-cheki.org/sdelat-tovarnyiy-i-kassovyiy-chek]сделаю любой чек[/url] - топливный чек азс купить, кассовый чек цена....

  • Brentson

    2017-11-25 21:19:39

    [url=http://rabotak.ru/]Работа курьером Тюмень[/url] - Работа студентам Челябинск, Работа Челябинск....

  • Brianpaice

    2017-11-24 23:08:27

    цветущий веб ресурс http://krasivoe-hd.net/zrelye/...

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Березень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031